· 

Freedom and Balance

For me as a painter, freedom and life balance are important concepts.
The freedom to shape my day the way I want means a lot to me.
And the freedom to paint wherever I want. That's why, since Corona, I only paint small formats,

which are much more practical to have with you when you're on the road and sometimes stay somewhere else.
So you always have your studio with you in a painting case, so to speak.

I find life balance and relaxation through walks with my pug, reading and fitness.


Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) /

 

Für mich als Malerin sind Freiheit und Lebens-Balance wichtige Begriffe.

Die Freiheit meinen Tag so zu gstalten, wie ich es möchte bedeutet mir sehr viel.

Und die Freiheit zu malen, wo immer ich es möchte. Deshalb male ich seit Cotona auch nur kleine Formate, die man viel paraktischer bei sich haben kann, wenn man unterwegs ist und sich mal woanders aufhält.

So hat man sozusagen sein Atelier immer in einem Malkoffer dabei.

Lebens-Balance und Ausgleich finde ich durch Spaziergänge mit meinem Mops, Lesen und Fitness.